Het Kernprofiel centralist/generalist politiemeldkamer kent algemene gedragsindicatoren, beschreven taken en competenties waaraan een centralist/generalist moet voldoen. Voldoet u of voldoet uw personeel nog aan deze eisen? Lees dan verder.
Voor wie?
Zittende centralisten/generalisten (politie of brandweer)
De opleiding
Bedoelde meldkamers zijn onderhevig aan stelselmatige veranderingen. Wijzigingen in wets- en rechtskennis, veranderingen in procedures en protocollen, updates van systemen, vormen van werkwijzen et cetera. De zittende medewerkers en leidinggevenden van deze meldkamers weten als geen ander hoe belangrijk het is te allen tijde goede en goed geïnformeerde centralisten/generalisten te zijn en vooral ook te blijven. IPOL heeft een training ontwikkeld waar de hierboven genoemde verantwoordelijkheden en competenties aan de orde komen om zodoende een goed geoutilleerde, geactualiseerde en energieke centralist/generalist te professionaliseren. Ook besteden wij aandacht aan houding en gedrag. Uitspraken als: “Zo ben ik nu eenmaal”en “Zo doe ik het al jaren”, worden door onze trainers en acteurs onder de loep genomen.
Inhoud:
- in het profiel genoemde gedragsindicatoren, taken en competenties opfrissen
- regievoering
- empathie aan de telefoon en mobilofoon
- SPA – Samenwerking, Professionaliteit en Autoriteit
- stressbestendigheid
- houding en gedrag
Keuzemenu is beschikbaar. Geïnteresseerd? Bel ons geurst op en vraag naar de mogelijkheden en het keuzemenu.
Duur van de opleiding
- afhankelijk van niveau
- niveau in overleg te bepalen
- circa 10 dagdelen (5 dagen)
Diploma/certificaat:
Landelijk Politie Meldkamer her-certificering certificaat